محبس جدید ولایت فراه گشایش یافت
 
فراه داټ کام
خبری، فرهنگی، اجتماعی، معلوماتی و...

 

 

محبس جدید ولایت فراه گشایش یافت

فراه (پژواک،٤عقرب٩٠) تعمیر جدید محبس ولایت فراه، امروز رسماً به بهره برداری سپرده شد.

دگروال سید محمد رحیمی آمر محبس ولایت فراه، به آژانس خبرى پژواک گفت که تعمیر جدید محبس این ولایت، در جوار ساختمان قبلی محبس، در ساحۀ ٧٠٠ متر مربع، به مصرف ٤٠ میلیون افغانی کمک ایالات متحدۀ امریکا، طور پخته و اساسی اعمار شده است.

وی افزود که تعمیر یادشده، با داشتن ٣٣ اتاق و٣سالون بزرگ، ظرفیت ٥٠٠ محبوس را دارد.

در مراسم افتتاح ساختمان یادشده، برعلاوۀ مسوولین ولایت فراه، جنرال جمشید رییس عمومی محابس و رایان کراکر، سفیر امریکا در افغانستان، اشتراک ورزیده بودند.

ساختمان محبس این ولایت درحالی به بهره برداری سپرده شده است که طی دو سال گذشته، دو بار تعدادی محبوسین، از محبس سابقۀ این ولایت فرار نمودند.

آمر محبس ولایت فراه افزود که تعمیر سابقه، علاوه براینکه کوچک است و ظرفیت تنها هفتاد نفر محبوس را داشت، نیمه پخته اعمار شده بود و به همین دلیل ١٣نفر محبوس در سال١٣٨٨ و١١ محبوس در سال گذشته، موفق به فرار شدند، که یکتعداد آنها دو باره بازداشت گردیدند.

وی اظهار داشت که در ساختمان جدید؛ محبوسین، مسوولین و محافظین محبس، از ناحیۀ اتاق و سایر نیازمندیها مشکلی ندارند و محافظین بطور بهتر، امنیت محبس را تأمین می توانند.

در عین حال نهادهای مدنی ولایت فراه، اعمار تعمیرجدید محبس را درمحلی که اعمار شده، مناسب نمیدانند.

عبدالرحمن یکتن از فعالین نهادهای مدنی فراه، به پژواک گفت: "تعمیر قبلی وجدید محبس این ولایت، در ساحۀ مسکونی موقعیت دارد و خانواده های مسکون در اطراف آن، خود را مصئون احساس نمیکنند و برعلاوه، از ناحیۀ امنیتی برای محبس نیز چنین محلی مناسب نیست."

وی افزود که در خارج از شهر، محلات وسیع برای اعمار ساختمان محبس وجود دارد و باید مسوولین، محبس را در خارج از شهر اعمار می نمودند.

طبق معلومات آمر محبس ولایت فراه، ٤٧١ نفر بشمول ٣زن، در محبس ولایت فراه زندانی هستند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب